14. srpna 2007

NEJVĚTŠÍ mini akvárko

Naše další cesty vedly do Washingtonu DC přesně na rozhraní měsíců. Jeli jsme na dva dny, najali jsme dvě auta, navštívili dvě města...

Začátek byl dost o hubu - v půjčovně jsme měli zajištěná dvě auta a když jsme tam přijeli, tak nám řekli, že mi nemůžou půjčit ani jedno, jelikož nemám kreditku (jen debetku) a nebo americký řidičák. Nakonec nám půjčil auto pro šest lidí a přemýšleli jsme jak tam naskládáme osm, nebo jak budem muset někoho nechat tady :( Pak mě napadlo, že půjčovna, ve které jsme si půjčovali minule byla uplně v pohodě (byla to pobočka té samé společnosti, akorát v jiném městě, trošku dál od nás). Takže jsme tam brnkli a půjčili si druhé auto tam (jinak jsme se ptali a oni nám pro příště dvě auta půjčí bez problémů, tož nevím, co tato pobočka blbla). Plánovaná cesta 2 hodiny do baltimoru (příjezd v 11) se nakonec vyvedla tak, že jsme jeli přes čtyři hodiny a příjezd byl pozdě odpoledne :-).



Sotva jsme v akvárku stihli poslední delfíní šou a měli trošku času na prolítnutí celého akvárka, což se ukázalo jako dostačující...

Přes Baltimore jsme totiž jeli z jednoho důvodu - od začátku pobytu v americe toužím po návštěvě velkého akvárka, kde by byly tuny vody a z ní se na mě vynořovali delfíni, rejnoci, žraloci a hráli by si spolu (hehe, to jsem si trochu přidal:-). Zjistil jsem že v Baltimoru je největší akvárko na východním pobřeží, ale opět jsem těm amíkům naletěl. Jakmile v americe slyšíte, že je něco nej, že je něco super, tak si to musíte vydělit dvěma a ještě zapomenout, co jste do té doby vyděli, abyste nemuseli s ničím porovnávat. Popíšu to na VELKÉ delfínní šou - měla trvat přes půl hodky. Prvních pět minut nám na malé obrazovce pouštěli klipy s delfínama a hrála tam hudba, pak nás pět minut vítala nějaká holka a občas se tam objevil delfín.



pak zase všichni zalezli, spustili hudbu a pustili nám video, jak učej delfíny skákat vysoké skoky. Pak byla příprava na ten vysokej skok - jeden delfín měl vyskočit strašně vysoko a dotknout se tam balónu. Po tomto videu si tam pozvala nějakou malinkou holčičku a nejdřív pět minut zabili tím, že ji nasnímala kamera a na velké obrazovce si hráli s jejím obličejem - že ji přidávali nakreslené tělo atd...a pak ji ta uvadečka řekla, co má udělat aby delfín skočil vysoko, ona to udělala a delfín skočil vysoko - toť vše :-) Ale jinak jsou delfíni uplně užasná zviřátka, líbilo se mi to strašně moc i bez toho, že by to byla fakt velká "šou".





Pak jsme měli asi hodku a půl na proběhnutí zbytku akvárka. Viděli jsme žabí sekci, žraloky, rejnoky, krokodýly, džungli (co ta dělala v akvárku netuším), ryby různých vod a různých světadílů, ale všechno to bylo takové malinké, ze všeho jen tak trošku na ochutnávku a stejně jako ta delfíní šou, vyplňované hlavně fotkami různých živočichů, místo abyste je viděli naživo.






Následovala procházka po Baltimoru. Nejdřív jsme teda hledali něco k snědku. Jeden černoch nám za tips doporučil podnik u bláznivýho joea, že tam dělaj dobrou pizzu. Hehe, fakt dobrej podnik. Byl na ulici podobné Perlovce, vevnitř se skro dva pasáci poprali o kousek pizzy, ale pizza byla levná a velká - poprvé jsem viděl Kadla, že byl přejedenej a nedojed svůj příděl:-D Cestou nazpátek jsme ještě za světla na ulici viděli týpka jak si vaří svou denní dávku (ne špaget:-).



Zpět k autu jsme zašli ještě na molo a prošli se po něm a takhle vypadala snaha o to, aby měl každý tu samou společnou fotku :



a takový je výsledek :




:-DDDD
No a co se nestalo, chtěli sme kafe a pobléž byla pobočka StarBucks a zrovna, jak to tak bývá, ukrytá v pobočce Barnes a Nobles (kde mám slevu na klubovou kartičku:-). To byl fakt blbej nápad - nechal jsem tam za knížky zase přes sto doláčů - měli tam o umělecké kritice o hodně víc knížek než v New Yorské pobočce - fakt divné. Jisté je, že jsem tu už za knížky nechal skoro 5000 koru českých a vůbec nevím, jak to potáhnu domů.

Pak jsme nasedli do auta, packa mi pomohla vyřešit ještě problém s parkovací kartou - měl jsem ji v kapse, která byla očividně menší než ta karta a trochu se zmačkala. "Ruský" přízvuk opět zapůsobil a mohli jsme jet:-)




A tímto prosím někoho dalšího, ať dopíše Washingtonskou část, která proběhla druhého dne, já už jsem za dnešek uplně upsanej :-)

Mějte se krásně
Tom

1 komentář:

Jana řekl(a)...

Vypada to moc dobre,kdyz
cesky student da americanovi tips,aby mu
poradil dobrou restauraci
Vysledek usili o spolecnou fotku vypada
nadherne.Vubec vsechny
fotky v clanku jsou moc
pekne.