16. června 2007

Buena Vista Social Club

Konečně jsem si uvědomil, že jsme na prázdninách!

Doteď jsem si připadal stejně jako u nás - lidi tu chodí po dvou, tak není moc co řešit. Pořád tomu chyběl takovej jinej, prázdninovej nádech a až dnes jsem se dočkal.



Mám akorát po práci, sedím na naší pláži a poslouchám soundtrack z filmu Buena Vista Social Club - kubánská to hudba plná relaxu a energie. Věděl jsem, že tyhle hudbě v čechách něco chybí. Chybělo. Chybělo tomu tohle slunce, barevné slunečníky všude kolem, vyhřátý písek. Chyběl tomu řev racků, kteří občas prilítnou, většinu času však sedí na horizontu pláže, která se za nimi prudčeji svažuje k vodě, takže to vypadá, že ta ohromná masa cukrové pěny na hřbetech vln padá přímo na ně (skoro si oblizujou zobáky). Jo, chyběl tomu OCEÁN. Ten kýč, který prostě chybí.

Hudba pořád běží, stejně tak se pořád mění povrch vody. Mě ale přijde, jako kdyby to byl jeden okamžik. Sedím na pláži, ani se nehnu, ani oči se nehnou. Koukám upřeně do jednoho místa, které si oči sami vybraly, nevnímám přesně kam. Čas plyne a přesto je to pořád to stejné - je to relax a spouta energie. Vydržel bych tak sedět strašně dlouho. Už chápu spolubydlící, které jsme včera potkali, jak mají lopatu opřenou o bradu a doslova civí do jednoho místa. Je to nádhera.

Akorát se uvolnil zelený slunečník a vítr ho žene k vodě. Stejně jako se kolem dokola melou vlny, jako se točí velká mlýnská kola dělající z lastur mrtvých živočichů pouhý prášek, písek, stejně tak se ten slunečník otáčí v protisměru k těm mlýnským kolům. Ženou se tak proti sobě dvě kola, jedno je poháněné vodou, modré, to druhé poháněné vzduchem, zelené. A za tím vzdušným utíkají, jako jeden španělský Don, lidé, kříčí, nadávají, ruce před sebou, hrozí tomu slunečníku, baví se, smějí. Akorát si odnášejí celý mokrý slunečník, větrné mlýny jsou větrné mlýny. Ako
rát si tu kluci házejí s ragbyovým míčem, proletělo letadlo s reklamou na půjčovnu aut (www.autolender.com), akorát jsou pěkně velké vlny. Akorát budu končit.

Mějte se krásně :)
Tom

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

... tady je to stejné ;) západ slunce nad rybníkem, vítr pohánějící mírné vlnky a kačeny čeřící vodu :)
jenom pište, pište, ať mám co číst!

Anonymní řekl(a)...

Hehe, aspoň konečně zažíváš to, co já každé léto v Bulharsku. Ten neskutečný pocit klidu, na chvilku se zastavit - zasnít se a vychutnat tu "pohodu" a cítit se tím pocitem naplněn až po samotný okraj blaha... Hrozně se už na to těším...