10. července 2007

Moje druhá práce je hledání druhé práce (2)

Ahoj po delším čase,

název už opravdu není aktuální a to je důvod, proč píšu až po tak dlouhé době. Takže nejdřív zkusím začít od začátku.

V agetuře nám napsali, že sehnání druhé práce v tomto regionu bude úplná hračka stejně jako shánění místa k bydlení. Jenže se ukázalo, že tu žijí opravdu zase jen lidé a že jsou dokonce na chlup stejní jako v české republice, takže bych to popsal asi takto - jen samé kecy.

Druhou práci jsem hledal téměř měsíc, ne sice denodenně, ale pět dní v týdnu určitě. Každý den jsem vyjel na vypůjčeném kole a objel pár podniků, kde jsem se ptal - "hello, im looking for job, do you have free place?" (ahoj, hledám práci, máte volné místo?). Asi po 14 dnech, co jsem musel tuto větu vždy dvakrát opakovat jsem se dozvěděl, že "free place" je volné místo ve smyslu volné prostranství, takže to byl důvod, proč chtěl každy zopakovat moji otázku :) Původně si totiž asi mysleli, že si chci pronajmout kousek jejich restaruace, nebo motelu :-) Člověk se učí, takže jsem do svého repertoáru zařadil novou větu - "hello, im looking for job, are you hirying here?". Tuto větu jsem musel opakovat také pokaždé, ne že by byla nějak zvlášť špatně - každý smysl pochopil (ahoj, hledám práci najímáte tu?) jde ale o to, že tuhle větu musel vymyslel nějaký lingvistický fanatik. Jsou v ní totiž tři R za sebou a jen ji vyslovit (jakoby s bramborou v puse) znamená značné obtíže.-)

Každý den jsem tedy objel pár restaurací, různých podniků (kromě strip barů - myslím, že nejsem ještě dostatečně opálený:-), motelů. Prostě vše, co tato díra nabízela. Problém ovšem tkví v tom, že ještě nezačla sezóna - až tu začnou proudit lidi jako v čechách pivo, bude situace hnedka jiná a druhou práci si tu budem moci i vybírat, ale sezóna ještě nezačla. Jindy to bývá už v červnu, ale ted v třetině července je tu pořád blbé počasí (blbé ve smyslu, že je nestabilní a nedá se na něj spolehnout).

Celkem jsem se ptal na víc jak 70 ti místech, mluvit o stovce by jistě taky nebyla až tak velká chyba. A jistě si představíte, že slyšet stokrát ne není nic příjemného. Vyplnil jsem víc jak 30 aplicationů - což jsou předběžné smlouvy. Každý, kdo se vás chce zbavit, aniž byste se nějak bránili vám dá application a řekne, že zavolá. Nezavolal nikdo. Časem už jsem začal nenávidět, že studuju dvě školy, protože vypsat tam všechno a tolikrát byl opravdu nadlidský úkol.

Jezdil jsem aj do sousedních vesnic a v jednom golfclubu to už vypadalo hodně nadějně, jak ostatně už psal standa někdy minulý, nebo předminulý týden. Nakonec ten týpek nezavolal a když jsem se tam stavil, tak řekl, že má jen jedno místo a ne uklízeče nádobí po hostech (busera), ale myče nádobí.

Teď bych se měl ještě přiznat, že jsem už tak o dva, tři joby přišel, protože jsem byl vybíravej :-) První job byl ten, kde dělá Packa - byli jsme tam spolu, ale já si nechal ještě dva dny na rozmyšlenou, protože mi něco slíbili v naší první práci (že bych dělal někde v reštice atd..) jenže po dvou dnech to nevyšlo a když jsem šel do zábavního parku, tak už tam místo nebylo. Druhej job, který jsem pustil, byl myč nádobí v restauraci, kde teď dělá Standa busera, protože nenávidím mytí nádobí. To, že jsem vzal mytí nádobí v tom golf clubu už jen dokazuje, jak jsem byl zoufalej. Nakonec jsem pustil ale i tohohle myče nádobí, protože ještě před tím, než jsem nastoupil, hledal jsem dál a konečně jsem narazil na můj druhej, vysněnej, super, skvělej, job, neboli práci. O tom zas příště - doufám zítra. Zítra mám totiž celý den volný!!!!

Žádné komentáře: