19. července 2007

Fili

Ahoj po velmi dlouhé době,

mám teď trochu času, než pojedu do druhé práce a než mi zaschne záplata na mém půjčeném super kole :-) Včera jsme byli ve Philadelphii, takže si můžete prohlédnout hodně a hodně nových fotek, hodně jich máme všichni stejných :-))) Do skupiny fotografů přibyl i Kadel a doufáme, že brzo web zaplavíme i Pacčinýma fotkama :-)

Takže začátek - Philadelhia je hodně známé město a je hodně blízko nás (asi 1,5 hodiny jízdy), takže byla jen otázka času, kdy se tam vypravíme. Trošku bylo problém zjistit, co v té známé file vůbec je, protože i když jsme měli průvodce, moc bombastického toho tam nebylo. Vycuc jsem si ta hlavní nej, abysme při obědě hlasovali, kam vlastně chceme. Takže Fily má nejdelší závěsný most na světě, je nejstarší americké město, má nejdéle obývanou ulici v USA, má jeden z největších trhů (Italian Marekt), má nejstarší ZOO, má obrovské akvárium, podepsala se tam deklarace nezávislosti, má největší kriminalitu z měst na východním pobřeží. Po vyjmenování nej asi zjistite, že válečná porada byla zbytečná, protože kromě ZOO se dá vše stihnout takřka za dvě hodky (nezkoušeli jsme teda, jak dlouho by trvalo okradení v nebezpečné čtvrti, takže tohle nej zůstalo nepokořeno).

Na cestu jsem se hodně těšil, protože to mělo být poprvé, co jsme si měli pronajmout auto a zkusit tak pravou americkou jízdu. Trošku jsme zaspali a tak jsme den před odjezdem zjistili, že vlastně ještě nemáme v čem jet :-) Obešli jsme jednu půjčovnu, co je tu blízko a ten chlápek se choval nějak divně - nepůjčil bych si od něj ani suchej rohlik, naštěstí ale stejně žádné auto neměl, takže jsme "šli" dál. Na internetu jsme našli další půjčovnu a zarezervovali si auto. V jedenáct večer jsme ale zjistili, že se tam vejde jen pět lidí, ne šest (jeli s námi slováci Janka a Boris, co s námi dělají v první práci). Takže jsme auto zrušili a řekli si, že ráno je moudřejší večera, že tam ráno zavoláme a uvidíme.
Nakonec z toho vzniknul dvacetiminutový telefonický hovor V ANGLICTINE ufff, potil sem se až na zadku. Mluvila se mnou jedna slečna a byla moc ochotná (nevím co říkala zrovna ve chvílích, kdy nebyl zapnutý mikrofon, ale to je jedno:-)), oni v půjčovně nic neměli a to jsem ještě nezačal klást podmínky, e je nás šest atd. Pomohla mi obvolat další jejich pobočky, kterých je tu v okolí jako máku a nakonec se přece jen jedno auto našlo. Domluvil jsem si taky, že mě jeden týpek vyzvedne, protože jsem neměl do půjčovny jak zajet. Týpek přijel v obrovském, naleštěném Chryslaru, měl ošily, kravatu, podržel mi dveře, no čuměl sem a byl sem zvědavý, jaký křáp z nich vypadne, když slyšeli můj krásný rusko-německý akcent :-) Nakonec z něj vypadlo, že to auto, které mají je právě auto, ve kterém jedem a že je den staré - mělo naježděno jen asi 40 mil. Tak jsem se mírně zakuckal :-)...



musím už běžet, doufám, že to někdo dopíše, na další zážitky jsme už byli všichni po tom, co jsem je vyzvedl

mějte se krásně
tom

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Zdarek kolik vas stalo to pujceni auta ?

Tom řekl(a)...

Ahoj fieldy, půjčení stálo 109 dolarů. Je v tom započítáno už pojištění proti nehodě (20), pojištění proti způsobení škody někomu jinému (10), daně státu NJ (5), a normální daně (7 procent). Takže samotný auto asi kolem 70-80 doláčů